Start MegaMisja Megamisja 4

MEGAMISJA - Wykonane zadania w ramach kompetencji : JĘZYK MEDIÓW

Psotnik w telewizji

 

Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat oglądania telewizji. Dzieci chętnie wymieniały swoje ulubione programy telewizyjne. Nie miały także problemu z określeniem podstawowych funkcji komunikatów medialnych. Świetliczaki dowiedziały się, czym charakteryzują się programy rozrywkowe i informacyjne. Potrafiły podać przykłady takich programów. Najwięcej emocji i humoru wzbudziło przygotowywanie scenek prezentujących wybrany typ programu telewizyjnego ("Wiadomości i talent show").

Fakty, opinie i bliźniaki

Dzieci chętnie pomagają bliźniakom, ale wysłuchanie i skupienie uwagi na audiobooku nie było łatwym zadaniem. Jednak kolejne kroki przebiegły bez problemu. Świetliczaki potrafiły swobodnie wyrazić swoją opinię, dowiedziały się także czym różni się opinia od faktu. Poszukiwanie skarbów Tomka było dla wszystkich świetną zabawą. Dzieci zrozumiały, że nie wszystkim musi się podobać to samo, a własne opinie należy wyrażać w kulturalny sposób. Na końcu czekała nas niespodzianka - tworzenie własnego Psotnika :-)

Psotnik i różne media

Dzieciom szczególnie podobało się poszukiwanie i rozpoznawanie różnych środków przekazu. Świetliczaki bez problemu potrafiły scharakteryzować i rozróżnić poszczególne media ( tj. radio, prasa, kino, telewizja, Internet, ebook, audiobook, plakat, prasa). Dowiedziały się także, że te same treści mogą być przedstawiane przez różne media. Po wysłuchaniu fragmentu audiobooka wspólnie dokonaliśmy jego komiksowej interpretacji. Po zakończeniu misji Psotnik nam trochę namieszał i część dzieci nie dowiedziała się o wspaniałej nagrodzie, którą wkrótce otrzymamy. Pewnie w dniu jutrzejszym informacje dotrą do zainteresowanych. Mogliśmy także wybrać kolor naszego Psotnika. Jesteśmy bardzo szczęśliwi i czekamy na więcej...:-)

Szyfr emotikonów

Zajęcia pokazały, że dzieci świetnie radzą sobie w świecie emocji. Zabawa w odczytywanie mowy ciała - gestów, mimiki twarzy przyniosła wiele pozytywnych wrażeń. Świetliczaki potrafiły odczytać i właściwie zastosować proste emotikony. Dowiedziały się, że emotikony mówią nam o emocjach nadawcy, natomiast nie mogą zastąpić komunikatu. Dzieci wiedzą, że przekazy medialne wykorzystują gesty i rysunki, aby przekazać emocje. Zapamiętały również, że emocje towarzyszą nam w codziennej komunikacji bezpośredniej i poprzez media dlatego trzeba umieć nad nimi zapanować. Ubieranie Psotnika było dla dzieci dodatkową nagrodą.

Magdalena Łakota